Logo stranky


Screenshot z wadu Plutonia 2. Screenshot z wadu Plutonia 2. Screenshot z wadu Plutonia 2. Screenshot z wadu Plutonia 2. Screenshot z wadu Plutonia 2. Screenshot z wadu Plutonia 2.

Recenze

Plutonia 2


Plutonia 2

Plutonia 2 team (31.12.2008)

Oznámení o projektu Plutonia 2 se objevilo už v roce 2000 a na konci roku 2008 se hráči dočkali tohoto neoficiálního pokračování ke komerčnímu The Plutonia Experiment, který vyšel v balíku Final Doom společně s TNT - Evilution.

Jedná se o kompletní set 32 map s novými texturami muzikou a další grafikou. A úvodem je třeba říct, že se jedná o profesionální dílo po všech stránkách. Mapy jsou skvělé, nová grafika přesná a působivá a hudba sedí k jednotlivým mapám velice přesně. Mezi vývojáři tohoto projektu se objevila i jména našich designerů.

Gustovy mapy vynikají skvělým nelineárním layoutem, který vnáší do hratelnosti nový prvek. Na první pohled se sice takové mapy mohou zdát zmatené, ale ve skutečnosti jsou všechny cesty logicky a chytře propojené. Jeho příspěvek do projektu je skutečně nezanedbatelný. Jeho podpis je pod téměř polovinou map a právě jeho stylové a nelineární mapy udávají ráz celého projektu.

Eternalovy mapy na druhou stranu vynikají rozlehlými interiéry a geniálním rozmístěním nestvůr. Mapy Thomase van der Veldena zase excelují nápaditým visuálním zpracováním.

Přijemným překvapením je také zapojení dalšího mladého mapéra z našich luhů. Pipicz, ačkoli stále mladý ukazuje veliký potenciál, zvláště v mapách, které vedl s Gustou. Mapa 21, kterou však dělal sám se podle mého řadí spíš k tomu horšímu, na co můžete v PL2 narazit. Nechci ho tím nijak demotivovat, jen stále za takovými esy jako Gusta, Erik Alm či Thomas van der Velden o pár krůčků zaostává.

Obtížnost je nastavena vcelku vysoko, ale zkušený singlista by se neměl dostat do úzkých příliš často (já jsem se párkrát dostal, ale jsem lumík ;).

Jako top mapy bych mohl vybrat například gustovy 01 "comeback", 09 "Wormhole zone" nebo 25 "Black ice", "Arch-violence" s úžasnou esherovskou částí (ačkoli je to jinak dost zamotané bludiště), nebo visuálně úžasnou mapu 26 "Plutopia". Největší je pak skvělá mapa 29. Rozlehlé prostranství v pekelném prostředí jsou skvělé, až je div, že tohle má běhat pod doom2.exe. A u konce se s Cyberdemonama moc nešetří. ;)

Na druhou stranu, mezi mapy, které v porovnání s ostatními skvosty zaostávají, jsou podle mého 06, 21, 22 a 23.

Poslední mapa 30 nám pak přinese souboj s novým velkým démonem.Pokud se ptáte, jak na něj, tak vězte, že indície, kam se musíte trefit se nachází prakticky po celém wadu ;)

Všichni doomeři plesejme, protože Plutonia 2 je skvělá a buďme za ní rádi. Sám jsem nevěřil, že megawad, který má běžet pod klasikou doom.exe (nojo, jsem spíš na ty nové zdoom blbinky ;)) by mohl přinést tolik skvělých momentů a map. Ale jsem rád, že mě Plutonia 2 přesvědčila o opaku a stává se proto pro mě modlou ;)


Hodnoceni-10/10

Stránka o Plutonia 2 na /idgames

Domovská stránka projektu Plutonia 2


Damned 15.1.2009

back


© 2006-2009, Damned Wads